torsdag 17 mars 2011

En tanke som ofta slår mig här i Rogaland..

Många gånger slås man av tanken.
Tiden går ändå väldigt fort, ibland hänger man inte ens med. För ett år sedan idag kämpade jag med att hinna klart projektarbetet, hade nyss tagit körkort och längtade som ett djur till studenten. Våren kom och projektarbetet blev klart, hade världens bästa studentvecka och sen började arbetet. Tillbringade sommaren på Nordanå hemtjänst och hade en otroligt trevlig tid där med alla arbetskamrater. Åkte runt på diverse fotbollsmatcher, stadsfesten och trästockfestivalen. En sommar i Skellefteå helt enkelt.

Augusti kom och jag åkte till Kreta och hade en otroligt trevlig vecka där med världens bästa gäng. Hem igen och invänta hösten. Sedan arbeta hela hösten. Åka på solsemester till Egypten i december och sen hem och fira jul. Hemavan till nyår och direkt efter det åka till Göteborg för att hälsa på släkten som man inte träffat på evigheter. Hem igen och packa och nu sitter man här i Stavanger. Har bott här sedan 28 januari och just nu känns det som här, just det, hemma.

Det jag vill komma fram till är att allt detta som jag hunnit med på mindre ett år är saker som jag vill göra. Så får det gärna fortsätta, för detta är ju liksom livet mitt och jag siktar på att dansa mig genom hela livet!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar