fredag 4 mars 2011

Långt inlägg, hoppas i alla fall att mina föräldrar orkar läsa. Ni andra trenger ikke göra det.

Efter dålig uppdatering gör vi nu en liten ändring på det va. Har varit otroligt seg den här veckan och att jobba tre nätter på det har tagit emot lite måste jag säga. Natten till torsdag gick helt fint ända till morgonen då jag skulle köra allena till ett par vårdtagare. Tyvärr valde då min GPS att sluta fungera = KAOS. Slutade med att våra sjuksköterskor fick åka hem till mina vårdtagare och då höll man ju tämligen på att skämmas ihjäl. Tur i alla fall att det finns kollegor som uppmuntrar en och säger att det inte är hela världen.

Sen känns det ju bara king att dra över till Oslo över helgen. Efter en tung vecka blir det king att få fara och hälsa på mina älskade friends. Sen att jag och bror bestämt oss för att dra till Götet och se Ringo Starr i juni är ju helt lovely. Imorgon blir det en tidig uppgång för att hinna hämta mitt bankkort på Nordea, packa och åka ut till flygplatsen!

Förövrigt så har jag även hunnit bli otroligt upprörd ang min legitimation som jag behöver för att få lön som undersköterska. Fick tillbaka ett brev där det stod att jag måste skicka tillbaka betyg och passkopia. Kul. Skrev därefter ett argt mejl till SAFH.NO för att be dem beskriva vad jag egentligen skulle göra. Får ett svar idag och jag måste säga att det var det bästa svaret jag någonsin har fått. Allting stod i punktform och på måndag är det jag som åker till skatteverket och ber de underteckna mina papper. King!

Nu ska man alltså försöka sova då. Får se hur det går efter att man sovit till tre idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar