torsdag 3 februari 2011

Det här med Egypten

Har varit inne på aftonbladet flera gånger per dag nu under vecka. Det är så hemskt att läsa om allt som för tillfället händer i Kairo. Journalister kidnappas och hålls fångna, gravarna i luxor plundras
och flera saker från egyptiska museet förstörs. Känns så sjukt att före jul var jag där och såg alla de här sakerna. Kairo är en helt osannolik stad. 36 miljoner invånare säger en hel del. Jag har aldrig besökt en så häftig stad. Inte smutsig heller för den delen. Kändes bara så sjukt att åka i bussen och när man tittade ut genom fönstren hade man Nilen och pyramiderna inom räckhåll. Eller att skicka ett sms till pappa; Nu befinner jag mig i Giza!

Jag hoppas verkligen att det ordnar upp sig i Kairo. Landet förtjänar verkligen en demokrati efter alla dessa år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar