fredag 4 februari 2011

Nattpatrullen!

God Morgon får man väl lov att säga. Inatt jobbade jag alltså min första natt på nattpatrullen. Måste ändå säga att det gick riktigt bra för att vara första gången på jobbet! Personalen verkar jättegulliga och jag blev överlycklig när jag inte var ensam svensk haha.
Sen går det inte att komma ifrån att dialekten kan vara svår att förstå. Men så länge man koncentrerar sig
brukar det gå bra. Sen blir det också lättare och lättare med tiden!

Ikväll har vi inflyttningsfest här i huset. Trots att många jobbar. Det går
liksom inte att hitta en enda kväll här när exakt alla nio(!) är lediga
samtidigt. Jag jobbar nästa pass söndag natt, om jag inte blir uppringd tidigare vill säga. Sen har jag också fått ett schema nu som sträcker sig fram till den 31a mars. Så min preliminära hemfärd beräknas bli 1a april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar