lördag 26 februari 2011

Utvärdering a la Balderskolan.

Nu har man då varit i Stavanger en månad. Tänkte att vi kör en liten utvärdering om tiden hittills i denna stad. En utvärdering så som lärarna skulle vilja ha det.

Din första reaktion när du kom till Stavanger?
Det första jag la märke till var förstås klimatet. Ingen snö och otroligt mycket varmare än Skell. En fin stad med ett bra utbud på kläder när man känner ett shoppingsug. Är nöjd med huset vi bor i trots att vi ibland har katter i källren och inte alltid så skön rumstemperatur. Men det som väger upp detta är förstås människorna jag bor med. Skulle inte kunna önska mig bättre roomies, eller som vi säger här när det handlar om att ställa upp för varandra; Vi är ju trots allt en familj.

Vad har du hunnit uträtta sedan du kom till Stavanger?

- Skaffat jobb på nattpatrullen.
- Skaffat norskt bankkonto.
- Lärt mig norska otroligt mycket bättre.
- Lärt mig åka kollektivt, var riktigt usel på detta innan jag kom hit.
- Skaffat träningskort på Elixia och börjat träna igen.

Är det något som varit mindre bra?
Priserna är ju som sagt inte billiga här men det visste man ju redan när man kom hit så det gills inte. Katter i källaren är ju som sagt kanske lite sisådär. Sen måste man väl säga regnet, det regnat väldigt ofta här nu på vintern. Våren får mer än gärna börja komma.

Hur ser du på framtiden?
Hoppas på att mitt arbete ska gå så bra som möjligt och bli många erfarenheter rikare. Tjäna ihop tillräckligt med pengar för att kunna resa, resa och resa.

Trivs du i Stavanger?
JAAAAAAA!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar