måndag 25 april 2011

Björkar blir en skuggig lund. En soldans på din grammofon håller regnet härifrån.

2a påskedag har nu passerat och den har varit den mest lugna och sköna dag på länge. Vaknade kl halv tolv av att solen sken och det var bara att kliva upp och sätta sig ute och njuta. Gick sedan på en promenad runt sjön med NRK MP3 i öronen. Förstår dock inte varför jag envisades att ta på mig täckvästen när jag gick. Alla jag mötte på vägen hade shorts och t-shirt så det blev ju lite tokigt klädval där.

Tog mig sedan till Elixia och tränade lite styrka och sen blev det dusch och bastu. Riktigt härligt!
Annars har påskhelgen varit helt underbart härlig. Vädret har varit på topp och vi har hittat på en massa trevliga saker tillsammans. Känns helt sjukt att tiden här i Stavanger börjar ta slut. Känns som det var nyss som jag och Lovisa kom hit. Norge har på något vis börjat kännas som hemma. Jag menar, vi har ju till och med en norsk flagga på väggen i hallen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar