tisdag 5 april 2011

Svennebanan i Norge

Man kan kalla det att byta bransch. Eller i alla fall område. Men jag kallar det gott för att jag numera blivit en typisk Svenne i Norge. Varför?
Jag har börjat jobba som kantina. Via Manpower. Då man säger upp sig från sitt andra jobb här i Stavve har man ibland inte så mycket till val än att jobba för bemmaningsföretag. Jag orkar banne mig inte fara ut med nya CVn. Fyfasen!

Har nu jobbat två dagar på Kantinan på Halliburton och jag trivs som fisken i vattnet. Personalen är helt underbar, så hjälpsamma och trevliga. Ska få vara där hela veckan, eller vet i alla fall till torsdag. Men jag hoppas verkligen på mer dagar där. På förmiddagen gör jag smörgåsar och resten av dagen går åt till att diska. Sen är det ju inte minus att få äta god hemlagad mat till lunch istället för all jäkla halvfabrikat man äter hemma för att man inte orkar ställa sig och dra ihop något storkok.

Nu ska jag snart till gymmet och ikväll blir det hockey! Äntligen. Krossa skiten. Snälla. Och nej, jag har aldrig varit sötare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar