fredag 15 april 2011

Idag har jag varit Jenny. Jag har pysslat med salg.

FREEEEDAAAAAAG!!!!!
Känn på ordet, känn lyckan! Underbart härligt och med tanke på dagens utmaningar kunde det inte kännas bättre.
Men vi börjar med gårdagen. Arbetade då som kantine på sjukhuset. Skulle egentligen ha jobbat 10-17 men gick hem redan vid två eftersom jag inte kände mig pigg. Åkte hem och vilade hela eftermiddagen för att sen se hockey. En match som inte alls gick bra. Men silver är väl inte fy skam kan jag tycka.
Idag ringde det kl 9 och jag fick en förfrågan att jobba i affär. Tänkte att det har jag ju som aldrig gjort så det blir ju spännande. Satte mig på bussen mot Hinna och fick då ett telefonsamtal av Vibeke om allt jag behövde veta inför dagen, vilket inte var lite.

Jag har alltså arbetat hela dagen på Sunkost. Norges största hälsobutikskedja, ENSAM. Trodde hon skämtade när hon berättade att jag skulle vara ensam till 16. Jag har ju aldrig jobbat i affär, har ingen kassavana eller någonting. Tänkte att det här kommer gå åt skogen eftersom jag för det första inte kan med kassan och sen också att veta vilka alla naturläkemedel som de säljer. De är jag ju inte direkt påläst om. Men dagen flöt på väldigt bra och med hjälp av regionscheferna för Sunkost löste det sig också med kassan! Hade ständig telefonkontakt med Vibeke och Linda. Kan nämnas att de sitter i Oslo på sitt kontor och eftersom jag befinner mig i Stavanger är de ju inte snorenkelt att hjälpa mig. Fick i alla fall nyss ett sms av Vibeke där hon tackar mig så hemskt mycket för hjälpen och att jag verkligen har hjälpt företaget. Tack för det.


nu ska jag till gymmet, sen äta den godaste fredagsmaten EVER, havregrynsgröt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar